tisdag 15 februari 2011

Symöte!

Det är Tisdag och symöte på Husmorsskolans nya syförening.
Håller på med en "axelvärmare", en födelsedagspresent till en person i närheten. Mönster: Virkad DROPS axelvärmare i ”Cotton Viscose” och ”Kid-Silk”. Str S - XXXL Jag kan inte använda garnen som är rekomenderade då jag bor i Turkiet, men jag köper liknande garner och denna axelvärmare kommer bli underbart fin! Den är mjuk och skön. Enkel och rolig att virka. Detta är mitt första inlägg i denna blogg om virkning. Jag finns normalt på "En turkfrus vardag" och har en liten virkblogg som jag lägger ned o börjar på nytt här!

2 kommentarer:

  1. HEJ!

    Vad roligt att du vill vara med i syföreningen! Varmt välkommen! Och vad spännande att du bor i Turkiet. Då kan man ju säga att du är syföreningens första internationella medlem;)

    Fin axelvärmare, förresten!

    Hälsningar fr Maja

    SvaraRadera
  2. Jag spanade in mönstret - snyggt! Den är nu uppsatt på min att-göra-nån-gång-lista :)

    SvaraRadera